V krásném horském prostředí žáci podnikli prostřednictvím poznávacích aktivit první kroky pro vytvoření pozitivního třídního klimatu. Blíže se představili, objevovali, co mají společného a v čem jsou jedineční. Hledali východisko z modelové krizové situace, kreslili na dané téma při využívání neverbální komunikace, plnili různé úkoly vyžadující spolupracující chování. Pracovali většinou v náhodně vytvořených skupinách, které byly často obměňovány. Ověřili si schopnost dohodnout se na společném postupu, řešení. Zábavnou formou si vyzkoušeli kooperující jednání a chování, prosazení svého názoru a zároveň toleranci k odlišným postojům spolužáků. V souladu s tím si stanovili i třídní pravidla.
Aktivity vyžadující určité soustředění, byly prostřídány pohybovými hrami (fotbal, lukostřelba) a vycházkami do okolí (vyhlídka Modré Kameny, rašeliniště, naučné stezky v okolí Janských Lázní). Ráno nechyběly pořádné rozcvičky. Večerní romantiku a souznění podpořil táborák. Během kurzu převládala příjemná přátelská atmosféra, kterou nezahnaly ani výkyvy počasí v podobě deště a bouřky. V neposlední řadě patří velký dík lektorce Zuzaně za vedení aktivit a za empatický přístup k teenagerům a Ing. Magdaleně Vaňátkové za přednášku o Krkonošském národním parku.
Třídní učitelé prvních ročníků